Dansk
Fortolkning
Æstetiske tekster/Litteratur
Essay

UdlånsafdelingenInformationsafdelingenFindes ikke som orienteringseksemplar  9. til 10. klasse papirbog 
Huskeseddel:
Emma




Fordybelse i dansk
Essayspor
11 essays og 5 fordybelsesområder i dansk

Indholdsbeskrivelse:
Essaysamling af nye essays, skrevet direkte til målgruppen i udskolingen, om identitet, ondskab, grænser, nationalitet og klima. Med analysemodellen "essaysporet".



Pædagogisk note:

Thomas Christensen
Antologien kommer vidt omkring indenfor genren. Forfatterne er blevet bedt om at skrive hver deres essay indenfor fem temaer: identitet, ondskab, grænser, nationalitet og klima. Dem kan man i klassen vælge at anvende som fordybelsesområder i forbindelse med den mundtlige prøve i dansk. Bogen er udstyret med et særligt essayspor, som består af en grundmodel med faser og øvelser. Efter hvert essay i bogen gives der forslag til at følge et "spor" med arbejdsspørgsmål, der passer godt til det aktuelle essay. Bogen rummer essays af Anders Haahr Rasmussen, Anna Andrea Malzer, Aslak Gottlieb, Jens Philip Yazdani, Jesper Wung-Sung, Lea Korsgaard, Mathilde Walter Clark, Sanne Søndergaard, Sarah Engell, Svend Brinkmann og Søren Ryge Petersen.

Fysisk beskrivelse:
  • 123 sider

Sprog:
  • Dansk

Klassetrin:
9. til 10. klasse.

Anvendelsesklausul:
  • Udlånsmaterialer
    • Der kan bookes ubegrænset mange eksemplarer af materialet.
    • Materialet kan lånes i 20 arbejdsdage.
  • Informationsmaterialer
    • Der kan maksimalt bookes 1 eksemplarer af materialet.
    • Materialet kan lånes i 15 arbejdsdage.
Antal i afdelinger:
  • 90 stk. i udlånsafdelingen. Kan bookes enkeltvis.
  • 3 stk. i Esbjerg
  • 3 stk. i Haderslev
Placering i afdelinger: Spring over navigationslinks.
Informationssamlingen
Esbjerg
Dansk
Dansk fra 3. klasse
Haderslev
Dansk
Dansk fra 3. klasse

Udgiver: Gyldendal
Udgivelsesår: 2021
Faust nr.: 3 906 757 9
ISBN: 9788702300024
DK5:
FUI:
Udvid FUI-katalogFUI-katalog
Bidragyder: Anders Haahr Rasmussen
Idemager: Mette Bechmann Westergaard
Pædagogisk note: Thomas Christensen
Redaktør: Aslak Gottlieb





Vent venligst...
Vent venligst mens siden indlæses...